鳴門教育大学国際教育協力研究 第18号

鳴門教育大学国際教育協力研究第18号が発刊されました。
リンクをクリックすると鳴門教育大学機関リポジトリのサイトへ移動します。

                                                                                                                                             
表紙・裏表紙
目次
研究ノート
ボリビアにおける脱家父長制教育の現状と課題 : 女性教師の認知的・実践的カリキュラムを中心に
Shortcomings in Mathematics Teaching in Primary Education: A Case Study in Nahouri Province, Burkina Faso
Analysis of Influential Factors in the Mathematical Performance of Salvadoran 8th Grade Students: Exploration of Motivational and Behavioral Aspects of Students in Relation to Academic Self-Regulation and Homework Management, and Teachers’ Mathematical Knowledge for Teaching
ラオス国立大学附属中等教育学校におけるDVD 分光器を用いた太陽光スペクトルと植物の光吸収を観察する理科授業
石鹸作りを通して石鹸の洗浄効果と手洗いの大切さについて科学的に学ぶラオスの公立小中学校における学習活動
Impact of Flipped Classroom Model on Students’ Academic Achievement in Fiji: A Study of Teaching “Language of Newspaper Reporting”
Improving Problem Solving Skills of Grade 8 Students: Use of Model Drawing Approach
Teachers’ Absenteeism Impact on Students’ Academic Achievement in the Primary Schools of Bissau, Guinea-Bissau
Mathematical Quality of Instruction in Primary Schools of El Salvador: A Study Based on Video Lessons
Educational Decentralization in Kenya and Senegal: Comparative Analysis of its Vertical and Horizontal Characteristics
ニカラグアにおける教員の離職率増加の実態とその要因
鳴門教育大学学生の国際教育・国際協力に対する意識について : 学部2年生向け国際協力講義の受講コメントからの考察
The Impact of Tablet-Based Video Materials on Second-Grade Students’ Phonics Skills at Ali-Sabieh 1 Elementary School
日本語学習者を対象としたオンライン反転授業の実践 : 学習者の評価と反応に基づく考察
Influence of Language of Instruction on Students’ Performance in Mathematics: A Diagnostic Study of Public Rural Elementary Schools in Madagascar
空間認識能力の育成におけるGeoGebra の活用に関する一考察 : 立体図形の捉え方に焦点を当てて
鳴門教育大学における教職大学院学生のグローバル教員化への取り組み : 2024年「学びの交流プログラム」に関する報告
鳴門教育大学における学部生のグローバル教員化への取り組み : 学部授業「グローバル化・多文化化時代の学校教育」に関する報告
Impact of Vocabulary-Integrated CBA Lessons on the English Language Performance of 10th Grade EFL Students in Mali
Exploring the Challenges Faced by Teachers in Implementing a Competency-Based Approach in Teaching EFL in Mali
カメルーンの理数科教育の取組−ディーセント・ワークへの就労に向けて
国語問題集・読解問題の分析と日本語支援を必要とする生徒への学習支援
Effective Integration of Teaching Aids and Equipment in Afghan Secondary Physics: A Study of Students Interests, Perceptions and Performance
Analyzing the Programme for International Student Assessment (PISA) Results in Uzbekistan: Insights from Organisation for Economic Co-Operation and Development (OECD) Assessments
活動報告 グローバル教員養成プログラム「グローバルな知見や感覚を持つ理科教員の養成のための海外教育協力活動」(ラオス人民民主共和国,2024年3月3日~8日)
2024年8月シンガポール視察・交流に関する報告
Exchange Visit to Elementary and Secondary Schools and Teachers’ College of Rwanda
鳴門教育大学教員教育国際協力センター研究紀要「国際教育協力研究」投稿要領
Naruto University of Education International Cooperation Center for the Teacher Education and Training (INCET) Journal Guide for Authors
奥付