5Chants Bank

ここでは,バラエティに富んだチャンツや音楽を紹介しています。タイトルから歌詞の内容を理解できます。歌詞は最後に付けてあります。様々なチャンツの詳細を知るために,先に歌詞を見るのもよいでしょう。将来的に“Your song” のバージョンを作ることができるでしょう。先生方のリクエストをお待ちしています。

There is a big variety of chants and music here. The language content is fairly clear from the title. Lyrics are at the end. You might want to look at the lyrics first, for details about the various chants. We can make “Your song” versions in the future. We welcome all requests!!

What__do you like?

(好きなものは?)
これは二人の教師の間で交わされた軽快なやり取りです。

This is a light-hearted conversation between two teachers.

When is your birthday?

(誕生日はいつ?)
短くシンプルなチャンツです。

Short and simple.

I want to be a teacher.

(先生になりたい!)
伝えたいことが歌われています。

The language input is a bit “top down”.

Tell me about yourself.

(教えて!あなたのこと)
このチャンツは,とても自然で無理がなく,使い勝手のよい,そして子供たちは知らないかもしれない口語調の英語で創作されています。軽快なテンポで,歌の終わりで子供たちは自分たちの情報と置き換えることができるでしょう。

This models very natural, useful, spoken English, which students might not know. It’s fast, and at the end of the song students can substitute in their own information.

Hard rock restaurant

(ハードロックレストラン)
登場する給仕は,少し荒々しいけどナイスガイです。

The waiter is a bit rough but he’s a nice guy.

Children’s Day in May

(5月の節句,こどもの日)
月ごとの行事と天候について歌われています。

Describing the events and weather in different months.

Children’s Day in May – Your song

(5月の節句,こどもの日)
子供たちはオリジナルの歌詞を書いて,秋にあたる月を紹介できます。これは,上級レベルのチャンツですが,楽しめることを願っています。

Students can introduce the Autumn months writing their own original lyrics. This would be advanced, but hopefully interesting.