4Let’s do ohanami(上級)

Let’s do ohanami

(お花見をしよう!)
お花見をしたい二人の人が,天候のことを尋ねています。
お花見をするのに最もいい時間はいつでしょう。(これは上級のチャンツかと思われます。)

Two people want to do ohanami. They will tell you about the weather. When is the best time for them to do ohanami? (This may be super-advanced.)

Let’s do ohanami – worksheet

1ページ目はリスニングです。子供たちはチャンツの中で天候を聞き取り,それぞれの日の状況をメモすることができます。グループで助け合って活動するといいでしょう。2ページ目は,歌詞が書かれており,替え歌を作る事ができます。

Page one is a listening activity. Students can listen to the weather in the chant and write down the conditions for each day. Students can work in groups and help each other. On page two, you can see the lyrics and make your own song.

Let’s do ohanami – Your song

はじめに,どのような活動展開にしたいかを決めてください。次に天候をチェックしてグループでオリジナルソングを作ってください。発表する場合は,聞き手はお花見をするために最もいい天気の日を決定するという活動ができます。

First decide what you want to do. Then check the weather and write your own original song in groups. If you perform it, the listeners can decide the best day for the activity, based on the weather.