鳴門教育大学国際教育協力研究 第13号

鳴門教育大学国際教育協力研究第13号が発刊されました。
リンクをクリックすると鳴門教育大学機関リポジトリのサイトへ移動します。

表紙
目次
研究ノート
A Study to Foster Proactive Learning in Mathematics at Primary Schools in the Republic of the Marshall Islands through Concrete-Pictorial-Abstract (CPA) Approach
マラウイの中等学校における転校パターンと学級経営に注目して : マンゴチ県モンキーベイ中等学校の事例
Current Situation and Issues of Continuous Assessment System in Mathematics Education of Nepal
The Impact and Challenges of Teachers' Professional Development Training of Mathematics at Primary School Level in Nepal
Effectiveness and Issues of ESMATE (Project of Making New Mathematics Textbooks for Primary and Secondary Schools) : Contextualization of the Japanese Teaching Style Materials to Current Learning Situation in El Salvador
Introduction of The Competency Based Approach in Teaching and Learning Mathematics at Elementary School Level in Senegal : Successes And Challenges
エジプト・アラブ共和国 就学前教育の現状と課題 : JICA 技術協力プロジェクトインターン経験から
Error and Misconceptions in Basic Mathematical Operations : Third and Fourth Graders in Vanuatu
書評 興津妙子・川口純 編著『教員政策と国際協力 未来を拓く教育をすべての子どもたちに』明石書店,2018 年11 月刊
活動報告 グローバル教員養成プログラム「ラオス教育協力活動」(2019 年3 月3 日~ 3 月10 日)
インターナショナル・サイエンス・スタディに取り組むスーパー・サイエンス・ハイスクールにおける英語での理数科授業の実践
努力帰属の評価を伴う毎日の計算テストの効果 : ジャマイカの場合
シンガポール共和国の小学校の現状視察 : 2019 年夏訪問の報告
Djibouti Follow-Up Report, January 2019
鳴門教育大学教員教育国際協力センター研究紀要「国際教育協力研究」投稿要領
Naruto University of Education International Cooperation Center for the Teacher Education and Training (INCET) Journal Guide for Authors
奥付
裏表紙