ここでは,学会誌「鳴門生徒指導研究」第22号の論文のタイトル(英文タイトル)・著者名・要約及びキーワードを各論文毎に掲載します。
また、原著全文については、pdf形式にして掲載します。
(1)スクールカウンセラーと養護教諭の連携について−常勤型スクールカウンセラーの立場から− |
The New Figure Support Person's Psychological Changes in Newly Established Child -rearing Supports Facility |
ASAHI,Mana & KOSAKA,Hirotugu |
要約 |
キーワード:スクールカウンセラー,養護教諭,連携協働,スクールカウンセラーの評価 pdf形式による原著全文 |
(2)児童の自己制御認知タイプと学級適応感との関連 |
The Relationship between Perceived Self-Regulation and Feeling of School Adjustment in Elementary School Children. |
SHIMIZU,Akito & KASAI,Makiko |
要 約 |
キーワード:児童 自己制御認知 自己主張 自己抑制 学級適応感 pdf形式による原著全文 |
(3)2011年の世界の不登校研究の概観−ERICおよびPSYCHOLOGICAL ABSTRACTSの文献から− |
A Review of the Studies about Non Attendance at School,School Phobia, and School Refusal in the World(2011) |
SATO, Masamichi |
要 約 |
Key words : school attendance, school dropouts, school phobia, school refusal pdf形式による原著全文 |
Copyright 2000-2012 Naruto Association of School Guidance and Counseling:Last Updated 2012.11.30