ザンビア共和国農村部の学校でみられる授業構成の類似性に関する一考察 : 比較制度分析及びクリテイカル・リアリズムの視点から

( 最大 2000 件 )
URI http://www.naruto-u.ac.jp/repository/metadata/779
ファイル
本文言語
日本語
区分
鳴門教育大学
掲載誌名
鳴門教育大学国際教育協力研究
出版物タイトル(別表記)
NUE Journal of International Educational Cooperation
出版者
鳴門教育大学教員教育国際協力センター
出版者(別表記)
International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
ISSN
1881-0799
NCID
AA12234503
8
開始ページ
37
終了ページ
45
並び順
8
発行日
2014/11/30
タイトル

ザンビア共和国農村部の学校でみられる授業構成の類似性に関する一考察 : 比較制度分析及びクリテイカル・リアリズムの視点から

タイトルよみ

ザンビア キョウワコク ノウソンブ ノ ガッコウ デ ミラレル ジュギョウ コウセイ ノ ルイジセイ ニ カンスル イチ コウサツ : ヒカク セイド ブンセキ オヨビ クリティカル・リアリズム ノ シテン カラ

タイトル(別表記)

A Discussion on the "Similarity in the Lessons" Observed in Schools
in a Rural Area of Zambia : From the Perspectives of Comparative Institutional Analysis and Critical Realism

著者
著者 近森 憲助
チョシャ チカモリ ケンスケ
Author CHIKAMORI Kensuke
所属 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
Affiliate International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
著者 小澤 大成
チョシャ オザワ ヒロアキ
Author OZAWA Hiroaki
所属 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
Affiliate International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
著者 小野 由美子
チョシャ オノ ユミコ
Author ONO Yumiko
所属 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
Affiliate International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
著者 赤井 秀行
チョシャ アカイ ヒデユキ
Author AKAI Hideyuki
所属 鳴門教育大学大学院学校教育研究科(修士課程)国際教育コース
Affiliate International Education Course, Graduate School of Education (Master Course), Naruto University of Education
記事種別(日)
研究ノート
記事種別(英)
Study Note
抄録(英)

We have conducted lesson development workshops, observations and demonstrations of Social and Development Studies (SDS) lessons from November 2013 in three schools in a rural area of Zambia. It revealed a clear difference in composition between lessons of teachers in rural schools and that demonstrated by us in terms of positioning of hands-on activities. Furthermore, as long as the lessons we observed in two out of three schools, all four SDS lessons had nearly the same lesson composition regardless of schools, topics and grades. In this paper, we discussed how we can grab nearly same pattern of lessons by applying comparative institutional analysis as well as critical realism theories and significance of their application in research of international development in education.

キーワード(日)
国際教育開発
比較制度分析
クリテイカル・リアリズム
ザンビア
授業構成
論文のバージョン
publisher
本文の有無
本文あり
資料タイプ
紀要論文
〒772-8502 徳島県鳴門市鳴門町高島字中島748番地
Copyright(C)2011- Naruto University of Education. All Rights Reserved.