フィリピン算数教育における児童のつまずきに関する一考察

( 最大 2000 件 )
URI http://www.naruto-u.ac.jp/repository/metadata/776
ファイル
本文言語
日本語
区分
鳴門教育大学
掲載誌名
鳴門教育大学国際教育協力研究
出版物タイトル(別表記)
NUE Journal of International Educational Cooperation
出版者
鳴門教育大学教員教育国際協力センター
出版者(別表記)
International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
ISSN
1881-0799
NCID
AA12234503
8
開始ページ
17
終了ページ
24
並び順
5
発行日
2014/11/30
タイトル

フィリピン算数教育における児童のつまずきに関する一考察

タイトルよみ

フィリピン サンスウ キョウイク ニオケル ジドウ ノ ツマズキ ニ カンスル イチ コウサツ

タイトル(別表記)

A Study on Students' Mathematical Difficulties in Philippines

著者
著者 赤井 秀行
チョシャ アカイ ヒデユキ
Author Akai Hideyuki
所属 鳴門教育大学大学院学校教育研究科教科・領域教育専攻国際教育コース
Affiliate International Education Course, Education for Specialized Subject Matter and Field, Graduate School of Naruto University of Education
著者 坂井 武司
チョシャ サカイ タケシ
Author SAKAI Takeshi
所属 鳴門教育大学大学院自然系コース(数学)
Affiliate Department of Mathematics Education, Naruto University of Education
著者 田村 和之
チョシャ タムラ カズユキ
Author TAMURA Kazuyuki
所属 鳴門教育大学大学院現代教育課題総合コース
Affiliate Basic Human Science for Integrated Studies, Naruto University of Education
著者 石坂 広樹
チョシャ イシザカ ヒロキ
Author ISHIZAKA Hiroki
所属 鳴門教育大学大学院学校教育研究科教科・領域教育専攻国際教育コース
Affiliate International Education Course, Education for Specialized Subject Matter and Field, Graduate School of Naruto University of Education
記事種別(日)
研究ノート
記事種別(英)
Study Note
抄録(英)

In this paper, we present the result of our analysis on the mathematic test that was conducted in public schools of the Republic of Philippines. We focused on clarifying difficulties that students in Philippines are facing. At the same time, we tried to find hidden issues that are not so obvious from the cross sectional analysis. While the Philippines' new mathematics curriculum guideline-that is recently undergone huge educational reform for K to 12-enforces raising students' critical thinking and problem solving skills, we found that due to the formulated solving methods, students do not fully understand the concepts of, for example, "sizes of angles" and "largeness/smallness of fractions". It is, therefore, urgent to train teachers so that they can understand various problems students are facing and give appropriate advice to each of them. We hope this paper will be a stepping-stone for clarifying current educational situation and improving qualities of teachers and education for future through educational cooperation.

キーワード(日)
フィリピン
算数教育
つまずき
数と計算
図形
論文のバージョン
publisher
本文の有無
本文あり
資料タイプ
紀要論文
〒772-8502 徳島県鳴門市鳴門町高島字中島748番地
Copyright(C)2011- Naruto University of Education. All Rights Reserved.