ザンビア共和国農村部における調査報告

( 最大 2000 件 )
URI http://www.naruto-u.ac.jp/repository/metadata/766
ファイル
本文言語
日本語
区分
鳴門教育大学
掲載誌名
鳴門教育大学国際教育協力研究
出版物タイトル(別表記)
NUE Journal of International Educational Cooperation
出版者
鳴門教育大学教員教育国際協力センター
出版者(別表記)
International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
ISSN
1881-0799
NCID
AA12234503
7
開始ページ
47
終了ページ
52
並び順
9
発行日
2013
タイトル

ザンビア共和国農村部における調査報告

タイトルよみ

ザンビア キョウワコク ノウソンブ ニオケル チョウサ ホウコク

タイトル(別表記)

Report on Research in a Rural Area in Zambia

著者
著者 赤井 秀行
チョシャ アカイ ヒデユキ
Author Akai Hideyuki
所属 鳴門教育大学大学院学校教育研究科教科・領域教育専攻国際教育コース
Affiliate International Education Course, Education for Specialized Subject Matter and Field, Graduate School of Naruto University of Education
著者 近森 憲助
チョシャ チカモリ ケンスケ
Author Chikamori Kensuke
所属 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
Affiliate International Cooperation Center for Teacher Education and Training
記事種別(日)
活動報告
記事種別(英)
Activity Report
抄録(英)

In order to find out the challenges in education, we conducted the school survey and mathematic lessons on circumference ratio or triangle in one public and three community schools in a rural area in Zambia from 18th to 28th March in 2013. Additionally, the lesson on water was conducted in one basic school and the environmental data were collected on the water as part of the preliminary study on the design of area-based environmental education program according to the concept of Education for Sustainable Development(ESD). We reported here the outline of our activities and discussed the challenges in education in this area with some recommendations for the improvement.

キーワード(日)
ザンビア農村部
算数の授業
学習時間
論文のバージョン
publisher
本文の有無
本文あり
資料タイプ
紀要論文
〒772-8502 徳島県鳴門市鳴門町高島字中島748番地
Copyright(C)2011- Naruto University of Education. All Rights Reserved.