学校および学校教育の役割に関する調査報告 : 南アフリカ農村地域でのフィールド・ワークから

( 最大 2000 件 )
URI http://www.naruto-u.ac.jp/repository/metadata/748
ファイル
本文言語
日本語
区分
鳴門教育大学
掲載誌名
鳴門教育大学国際教育協力研究
出版物タイトル(別表記)
NUE Journal of International Educational Cooperation
出版者
鳴門教育大学教員教育国際協力センター
出版者(別表記)
International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
ISSN
1881-0799
NCID
AA12234503
6
開始ページ
15
終了ページ
22
並び順
6
発行日
2012/10/30
タイトル

学校および学校教育の役割に関する調査報告 : 南アフリカ農村地域でのフィールド・ワークから

タイトルよみ

ガッコウ オヨビ ガッコウ キョウイク ノ ヤクワリ ニ カンスル チョウサ ホウコク : ミナミ アフリカ ノウソン チイキ デノ フィールド・ワーク カラ

タイトル(別表記)

A study on the roles of schools and school education : Summary report of fieldwork in rural area in South Africa

著者
著者 小野 由美子
チョシャ オノ ユミコ
Author ONO Yumiko
所属 鳴門教育大学
Affiliate Naruto University of Education
記事種別(日)
研究ノート
記事種別(英)
Study Note
抄録(英)

This study reports about two fieldworks conducted in rural area in South Africa. The objectives are twofold: To learn how stakeholders on education expect out of schools and school education and to find out how secondary school students experience their schools. The results suggest a gap between the expectations and what school and school education offer.

キーワード(英)
学校の役割
職業選択
南アフリカ
フィールド・ワーク
論文のバージョン
publisher
本文の有無
本文あり
資料タイプ
紀要論文
〒772-8502 徳島県鳴門市鳴門町高島字中島748番地
Copyright(C)2011- Naruto University of Education. All Rights Reserved.