Differences in Beliefs between Assistant Language Teachers and Elementary School Teachers

( 最大 2000 件 )
URI http://www.naruto-u.ac.jp/repository/metadata/559
ファイル
本文言語
英語
区分
鳴門教育大学
掲載誌名
鳴門教育大学小学校英語教育センター紀要
出版者
鳴門教育大学小学校英語教育センター
ISSN
2185-8624
NCID
AA12522927
4
開始ページ
7
終了ページ
16
並び順
4
発行日
2014/03
タイトル

Differences in Beliefs between Assistant Language Teachers and Elementary School Teachers

著者
著者 FUKUDA Steve
チョシャ
Author
所属 Tokushima University
Affiliate
著者 FENNELLY Mark
チョシャ
Author
所属 Shikoku University
Affiliate
著者 LUXTON Robert
チョシャ
Author
所属 Shikoku University
Affiliate
記事種別(日)
研究論文
抄録(英)

As the Japanese government plans to increase the number of Assistant Language Teachers (ALTs) in schools, it is essential that Homeroom Teachers (HRTs) and ALTs have a common understanding of the issues involved. The authors developed and administered a survey to 89 HRTs and 35 ALTs in Tokushima Prefecture. The survey found that HRTs and ALTs had similar beliefs about being prepared to teach, being prepared for team-teaching and understanding teaching responsibilities, but differed in their beliefs about national language policy, the effectiveness of pre-training and time constraints for preparation.

キーワード(英)
ALT
HRT
Team-Teaching
beliefs
論文のバージョン
publisher
本文の有無
本文あり
資料タイプ
紀要論文
〒772-8502 徳島県鳴門市鳴門町高島字中島748番地
Copyright(C)2011- Naruto University of Education. All Rights Reserved.