絵本の読み聞かせがその後の人生に及ぼす影響 : テキストマイニング法を用いて

( 最大 2000 件 )
URI http://www.naruto-u.ac.jp/repository/metadata/3866
ファイル
本文言語
日本語
区分
鳴門教育大学
掲載誌名
鳴門教育大学研究紀要
出版物タイトル(別表記)
Research bulletin of Naruto University of Education
出版物サブタイトル
教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
Education Sciences
出版者
鳴門教育大学
出版者(別表記)
Naruto University of Education
ISSN
1880-7194
NCID
AA12124651
32
開始ページ
86
終了ページ
92
並び順
3
発行日
2017-03-10
タイトル

絵本の読み聞かせがその後の人生に及ぼす影響 : テキストマイニング法を用いて

タイトルよみ

エホン ノ ヨミキカセ ガ ソノゴ ノ ジンセイ ニ オヨボス エイキョウ : テキスト マイニングホウ オ モチイテ

タイトル(別表記)

The Effect of Be Read Picture Books Aloud through the Lifetime : Using analysis procedure Text Mining

著者
著者 浜崎 隆司
チョシャ ハマザキ タカシ
Author HAMAZAKI Takashi
所属 鳴門教育大学大学院学校教育研究科幼年発達支援コース
Affiliate Early Childfood Education, Care and Welfare, Graduate School of School Education, Naruto University of Education
著者 黒田 みゆき
チョシャ クロダ ミユキ
Author KURODA Miyuki
所属 鳴門教育大学学校教育研究科幼年発達支援コース
Affiliate Early Childfood Education, Care and Welfare, Graduate School of School Education, Naruto University of Education(graduate student)
抄録(英)

The purpose of this study is to consider about the Effect of Being Read Picture Books Aloud through the Lifetime. The investigation target is college students and graduate students. 98.5% people who have the experience of being read picture books aloud answered they have some possitive effects. I analyzed the reason of positive effects in free description by text mining(KH Coder). As a result, I found the effects of “preference to books”, “Learning effects”, “Inheritance of reading picture books aloud to children”. And Sensibility/Emotions which including “Preference to books“ “Imagination” “Empathy” are higher than Learning effects which including “Intellectual curiosity” “Reading comprehension” “Habits of reading”.

キーワード(日)
絵本
読み聞かせ
テキストマイニング
KH Coder
キーワード(英)
picture books
Being Read Picture Books Aloud
Text Mining
KH Coder
論文のバージョン
publisher
本文の有無
本文あり
資料タイプ
紀要論文
〒772-8502 徳島県鳴門市鳴門町高島字中島748番地
Copyright(C)2011- Naruto University of Education. All Rights Reserved.