鳴門教育大学国際教育協力研究 第15号

鳴門教育大学国際教育協力研究第15号が発刊されました。
リンクをクリックすると鳴門教育大学機関リポジトリのサイトへ移動します。

表紙
目次
研究論文 台湾における体育・スポーツ政策に関する一考察 : 「振興野球運動総計画」の内容にみる政治的意味
Exploring the Endogenous Development of Mathematics Curriculum in the African Context from the Perspective of Educational Borrowing Theory
Exploring the Gaps between the New Play-Based Kindergarten Curriculum and Teachers’ Classroom Practices in Myanmar
南アフリカ共和国初等算数指導主事の授業省察力育成の試み
研究ノート Quality of Mathematics Education in Burkina Faso Junior High School : Prescriptions, Practices, and Issues
Teaching Method in Mathematics Education : Neediness of the Paradigm Shift to Structured Problem-Solving Approach at Junior High School in Burkina Faso
A Comparative Analysis of Assessment Practices in Burkina Faso and Japanese Primary Schools
中国人日本語学習者の授受表現の習得状況に関する一考察 : 「コメントカード」から抽出した文に基づいて
中学校英語科におけるサービス・ラーニング型 PBL を取り入れた授業開発 : SDGsの実現に貢献するグローカル人材の育成をめざして
Assessing Mathematics Academic Ability at the Elementary Level in El Salvador Based on Cognitive and Content Domains : Combining TIMSS’s Framework and El Salvador Mathematics Curriculum
ニカラグアの教育政策の変遷 : 政権交代による変化を中心に
「全国学力・学習状況調査」中学校国語の問題に関する日本語教育学的な分析 : 日本語支援を必要とする子どものために
日中韓における国際教育協力の経験と課題 : 中国の国際教育協力の未来への示唆を求めて
日本語教育における多読活動についての一考察
Teachersʼ Content Knowledge and Pedagogical Content Knowledge for Teaching : As Preconditions to Develop Studentsʼ Mathematical Thinking at Grade 1-3 in Nepal
Impact of Model Drawing and Visualization to Solve Word Problem of Equation at Grade-8 in Nepal
An Analysis of the Use of Inquiry Based Learning Through The 5E Model as A Pedagogy to Improve Critical Thinking and Problem Solving in Mathematics Education in Jamaica
Factors Limiting High Achievement Level in Grade 6 Science Subjects in Fiji : External Examination Items and Results from 2017, 2018 and 2019
コロナ禍におけるエルサルバドル教育セクターのニーズ分析
日本とラトビアの外国語としての英語教室における批判的思考スキルの開発の比較
Transformation of Mathematics Classes through Global Lesson Studies
The Potential of the Global Lesson Study as PDCA+E : Verification through a Case Study in Mathematics
エジプト・アラブ共和国における保育園の現状 : 新型コロナウィルス感染拡大の影響を受けて
Pre-Service Training of Elementary School Teachers in Burkina Faso
中日における国際理解教育に関する比較研究 : 小学校における国際理解教育の歴史・形態・カリキュラムの考察を通して
The Main Issues of Natural Science Education in Madagascar
活動報告 スーパー・サイエンス・ハイスクールにおけるインターナショナル・サイエンス・スタディと国際交流活動
Report on Jamaica Online Volunteer Activity : As a Training for Primary School Teachers, Coordinated by Naruto University of Education and Ministry of Education, Youth and Information
鳴門教育大学教員教育国際協力センター研究紀要「国際教育協力研究」投稿要領
Naruto University of Education International Cooperation Center for the Teacher Education and Training (INCET) Journal Guide for Authors
奥付
裏表紙